Printre cărți (leapșă)

th-5

Printre cărți (leapșă)

Am primit provocarea de la Scrinul cu cărți. Mulțumesc, Sorina!

 

Când faci o pauză de la citit, folosești un semn de carte sau îndoi un colț al paginii?

Întotdeauna folosesc un semn de carte. Deja am adunat câteva, și toate îmi sunt deosebit de dragi, așa că le tot schimb. Mi se pare dureros să îndoi o carte, indiferent de motiv.

Ai primit în ultima vreme o carte? Care a fost aceasta?

Da, am primit. Ultimele cărți primite au fost în luna ianuarie, și o să menționez în continuare despre ce cărți este vorba, și motivul pentru care le-am primit:

  • „Sinucidere fericită și la mulți ani!” – Sophie de Villenoisy, am primit-o de la Literatura pe Tocuri, pentru recenzie.
  • „Imaginea din oglindă” – Sandra Brown, „Confruntarea” – Sandra Brown, „Jocul dragostei” – Eloisa James, „Mireasă fără voie” – Jo Beverley, „Când dragostea te schimbă” – Mary Jo Putney – pe acestea le-am primit de la Mena, o prietenă dragă mie, care mi le-a trimis din prietenie.
  • „Iluzoria vulpe a fericirii” – Doina Popescu – pe care am primit-o de la Iasmy, de la Literatura pe Tocuri, din prietenie.
  • „Răzbunarea” – Arlette Geneve – pe care am primit-o de la Literatura pe Tocuri, drept premiu pentru cei mai activi comentatori ai site-ului în luna decembrie 2016.

Citești în baie?

Nu prea. Se întâmplă, dar foarte rar.

Te-ai gândit vreodată să scrii o carte? Dacă da, despre ce?

Am avut la un moment-dat o dorință de a scrie, dar consider că nu am, cel puțin deocamdată, suficientă inspirație pentru a scrie o carte. Totuși, nu spun că nu se va întâmpla, la un moment-dat. Eu sunt de părere că trebuie să ne lăsăm conduși de timp, și să lăsăm lucrurile să se așeze așa cum vor ele, și astfel vom face exact ceea ce trebuie, la momentul potrivit.

Care este cartea ta preferată?

Greu de spus. Am citit o mulțime de cărți care m-au marcat, într-un fel sau altul. Am autori care îmi plac, precum și diverse cărți sau serii care mi-au mers direct în suflet. Ca să dau totuși un răspuns la această întrebare, voi menționa cartea „Războiul nu are chip de femeie”, de Svetlana Aleksievici. Știu, este probabil o alegere cel puțin ciudată, însă pentru mine, această carte a reprezentat mereu ceva deosebit, încă de când am aflat despre ea. Mi-am dorit să o citesc deoarece mi s-a părut ceva diferit, ceva unic și inspirat. Mi-a plăcut întotdeauna să ascult bătrânii cum povesteau despre război, acele povești unice, pe care nu le înveți la școală, iar această carte mi s-a părut a fi exact acea „voce” care ne ajută să pătrundem puțin în sufletele celor care au trăit în timpul războiului. Cartea aceasta m-a marcat în diverse moduri, mi-a smuls lacrimi și mi-a trezit sentimente puternice, pentru cei care au înfruntat niște vremuri pe care noi nici nu putem, și nici nu vrem, să ni le imaginăm.

Îți place să recitești cărți?

Da, îmi place, și mi-ar face o deosebită plăcere să recitesc anumite cărți, în special dintre cele pe care le-am citit în copilărie și adolescență. Însă cum timpul nu este tocmai prietenul meu, mă bucur că am uneori ocazia să citesc, așa că recititul iese momentan din discuție.

Ce părere ai despre o întâlnire cu autorii cărților pe care le apreciezi și ce le-ai spune?

Îmi doresc foarte mult să reușesc să întâlnesc autori români, pe care am început să îi citesc, și pe care îi consider chiar talentați. Nu știu ce le-aș spune, probabil că inițial m-aș simți pierdută și emoționată peste măsură. Cu toate că am vorbit în social media cu unele dintre autoarele noastre, cred că este ceva diferit când le întâlnești față-în-față.

Îți place să vorbești despre ceea ce citești și cu cine?

Da, aș putea sta ore întregi la discuții despre cărți. De obicei, vorbesc despre ceea ce citesc, cu mama mea, cu sora mea, cu diverse persoane pe care le-am cunoscut în social media, în diverse grupuri special create pentru astfel de discuții. Dar sunt întotdeauna dispusă să vorbesc pe această temă, cu oricine este dispus să stea de vorbă cu mine.

Care sunt lucrurile care te determină să alegi o carte anume?

Uf, aceasta este o întrebare mai grea. Păi, ar fi titlul, coperta (știu, știu, o carte nu trebuie judecată după copertă), promovarea de care are parte și recomandările persoanelor care au citit cartea. Dar asta se referă efectiv la modul în care aleg să cumpăr cărțile. În ceea ce privește „următoarea carte pe care să o citesc”, o pun pe fetița mea să extragă un bilețel, dintre cele care conțin titlurile cărților de pe lista mea de „urgent în lista de așteptare”.

Care crezi că este o lectură ,,obligatorie”, o carte pe care toată lumea trebuie să o citească?

Ei, cu întrebarea asta chiar m-ai blocat. Există numeroase cărți pe care oricine ar trebui să le citească. Dar, ca să fiu puțin off-topic, aș recomanda „Cartea de gramatică” drept lectură obligatorie! Ha, ha! Inspirată alegere, nu?

Care este locul tău preferat pentru lectură?

Patul, bineînțeles! Mi se pare cel mai comod și relaxant. În plus, îmi dă senzația aceea că pot sta liniștită și să îmi văd de lectură, fără să fiu deranjată.

Când citești, asculți muzică sau preferi liniștea?

Surprinzător, dar eu sunt genul de persoană care preferă să citească în liniște. Îmi place să ascult muzică doar când fac anumite lucruri care nu necesită atenție și concentrare. Pe mine, muzica mă distrage de la citit și scris. Poate e și o chestie de obișnuință, până la urmă.

Ai citit cărți în format electronic?

Da, însă foarte puține. Prefer cărțile în format tipărit, pentru că ador să le simt în mână, să le simt mirosul și să pot da pagina, în stilul clasic. Pe scurt, le simt mai aproape de suflet.

Citești numai cărți cumpărate sau citești și cărți împrumutate?

În ultimul timp, am citit doar cărți cumpărate sau primite cadou. Dar în trecut, citeam și cărți de la bibliotecă. De împrumutat de la alte persoane, nu se pune problema, pentru că sunt de părere că întotdeauna lucrurile rele și neașteptate se întâmplă când un obiect (în cazul acesta, o carte) nu este al tău.

Fă un top al celor mai bune 5 cărți/serii pe care le-ai citit vreodată.

Wow! În ultimele luni am citit nenumărate serii, care mi-au mers direct la suflet. Și ghici ce? Toate sunt scrise de autoare românce. Din păcate, nu mă pot rezuma la 5 serii, nu mi s-ar părea corect, deoarece toate mi-au plăcut. Așadar, nu voi face un top, ci o să fac o listă, în ordinea în care le-am citit:

  • „Am murit, din fericire” – Theo Anghel
  • „Nemuritor” – O. G. Arion
  • „Cercurile mistice” – Nicoleta Tudor
  • „Eria” – Gabriélle Güvenel
  • „Orașul îngerilor” – Mihaela Strenc
  • „Ultimul avanpost” – Lavinia Călina

Mai am câteva pe lista TBR! Și, ca bonus la această listă, voi mai adăuga încă o serie, pe care o ador și după atâția ani: „Harry Potter” – J. K. Rowling.

 

Mulțumesc încă o dată pentru această provocare. La rândul meu, provoc mai departe pe Alexandra Ali de la Life is but a dream, Laura Apetroaie de la Bookcaffe și Andreea Ban de la Serial Readers.

9 thoughts on “Printre cărți (leapșă)

Add yours

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

