15 Întrebări pentru Rodica Mijaiche

rodica-mijaiche

15 Întrebări pentru Rodica Mijaiche

 

  1. Bună, Rodica. Îți mulțumesc din suflet că ai acceptat să răspunzi la câteva întrebări. În primul rând, te-aș ruga să spui câteva cuvinte despre tine, astfel încât cititorii să te cunoască, dincolo de cărțile tale.

Eu îți mulțumesc. 🙂

Pentru cei care nu mă cunosc, numele meu este Rodica Mijaiche. Am 34 de ani și sunt o tipă directă, extrovertită, loială și enervant de sinceră. Îmi place ca lucrurile să se facă în ritmul meu, iar acesta este unul destul de alert. Sunt o persoană ordonată în dezordinea mea. 🙂 Lucrez într-un birou notarial, o muncă foarte solicitantă, dar care-mi oferă multe satisfacții și care se împacă foarte bine cu pasiunea mea: scrisul.

  1. Când, și cum ai decis că îți dorești să scrii?

Dorința de a scrie există de mult timp. Chiar de pe băncile școlii aș putea spune. Toate acele compuneri și proiecte literare au fost o adevărată plăcere pentru mine și mi-au deschis ochii către o lume frumoasă în care poți să trăiești alte și alte vieți ori de câte ori deschizi o carte și faci cunoștință cu personajele. Însă am luat foarte în serios această pasiune, pentru că a devenit o pasiune fără de care nu mai pot trăi – a devenit ca un drog de care sper să nu mă las niciodată -, în ultimii patru ani.

3.Ce te inspiră la scrierea cărților tale?

Cărțile mele sunt inspirate din realitatea ce ne înconjoară. Peste tot se întâmplă lucruri plăcute sau mai puțin plăcute. Bucurii și tragedii. Visuri și coșmaruri. Tot ce intră în contact direct cu noi poate deveni o poveste. Viețile oamenilor din jurul nostru, dar și ale noastre, sunt cel mai bun ingredient.

  1. Am înțeles că la baza romanului „Anotimpul iubirii” stă o întâmplare din viața ta. Ne poți povesti puțin despre ceea ce te-a determinat să scrii această carte?

Da, din păcate nu suntem stăpânii universului pentru a hotărî că oamenii pot să rămână alături de noi pentru totdeauna și de aceea despărțirea este foarte grea. Romanul „Anotimpul iubirii” a luat naștere ca urmare a unor astfel de încercări la care viața ne supune. În niciun moment însă nu m-am gândit că această descărcare sufletească va deveni o poveste care să placă atât de mult publicului, iar pentru asta le mulțumesc tuturor cititorilor mei.

  1. Vor avea „Anotimpul iubirii” și „Secrete” câte o continuare, sau vor rămâne romane individuale?

Doar „Anotimpul iubirii” va avea o continuare. Volumul 2 se va numi „Anotimpul regăsirii” unde îi veți reîntâlni pe protagoniștii primului volum, dar acum în prim plan vor fi Melania și Alex. Trebuie să aibă și ei povestea lor.

  1. Ai încercat să scrii diferite genuri. Care te reprezintă cel mai bine, până acum?

Pot să spun că genul sau mai bine spus genurile literare în care mă regăsesc cel mai mult sunt romantic-suspans-thriller. Îmi place aria largă în care mă pot mișca și în care îmi pot contura personajele. Răsturnările de situație dintr-un roman pe care-l condimentăm și cu o poveste de dragoste trăită la limită sunt doar câteva din subiectele cu care mă joc cel mai mult. Îmi plac provocările.

  1. Cu excepția Seriei „Pasiuni”, mai ai și alte proiecte în plan?

Oh, da. O parte ați aflat-o mai devreme: va apărea și continuarea romanului „Anotimpul iubirii”. Dar nu vreau să spun mai mult pentru că nu am anunțat nimic oficial și vreau să rămână loc și de puțin mister. Pot doar să vă spun că vor fi la fel cum v-am obișnuit și până acum: cu de toate pentru toți. 🙂

  1. Care dintre cărțile pe care le-ai scris până acum îți este cea mai dragă, cea mai apropiată de suflet?

Cea mai dragă îmi este Seria „Pasiuni”, iar cea mai aproape de sufletul meu datorită impactului ei asupra mea este romanul „Anotimpul iubirii”.

  1. Care dintre personajele pe care le-ai creat este preferatul tău?

De departe este Marina din ultimul meu roman „Secrete”. Avem atâtea în comun. 😉

  1. Ai un moment preferat pentru scris?

Da. Seara, dar cel mai adesea noaptea târziu când sunt singură cu imaginația mea.

  1. Muzica te ajută să scrii mai ușor, sau îți distrage atenția de la scris?

Fără muzică nici nu pot să scriu. Ascult rock, pop și muzică clasică. Combinația perfectă.

  1. Scrii doar când simți că ai o idee destul de concretă în minte, sau încerci să scrii de fiecare dată când timpul îți permite?

Scriu doar seara și noaptea, dar asta nu înseamnă că nu am telefonul cu mine tot timpul în care să îmi scriu notițele (ídeile).

  1. Cum ai proceda în cazul în care cititorii tăi ar cere o continuare a unei cărți individuale, sau a unei serii pe care ai considera-o încheiată?

Hmm, cred că ar trebui să mă gândesc foarte bine înainte pentru a ști cum să-i readuc la viață. Dar cred că s-ar rezolva.

  1. În ce măsură simți că te-ai schimbat – că ai evoluat – ca și autoare, de când ai început, și până în prezent?

În primul rând o simt în lejeritatea cu care creionez caracterele personajelor, deschiderea cu care abordez subiectele romanelor, dar și în cursivitatea scrierii.

Și munca mea devine tot mai plăcută când am în spate o echipă cum este cea a editurii Librex Publishing, căreia îi mulțumesc din suflet pentru încrederea pe care mi-au acordat-o.

  1. În final, dacă dorești să le adresezi câteva cuvinte cititorilor.

Vreau doar să le mulțumesc că există și că ne dau o șansă și nouă, autorilor români contemporani.

Niciodată să nu renunțați la cărți.

Îți mulțumesc, încă o dată, pentru ca ai răspuns la întrebări. Felicitări pentru succesul de până acum, și multă inspirație și succes în viitor!

Leave a Reply

